Blog powstał 13.08.2010r.
...teksty i zdjęcia zamieszczone w tym blogu są mojego autorstwa. Uszanuj moje prawa do nich (ustawa z dnia 4. lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Nie zezwalam na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody. Zdjęcia z innych źródeł są opatrzone odpowiednią adnotacją...

----------- Translate ----------

31 maja 2012

...poduszki w kolorze nieba...

Witajcie po krótkiej przerwie.
Wracam już do pionu. Zaliczyłam przez tą przerwę nawrót beznadziei życia i jakiejś pustki, przez co trudno było się skupić na robieniu czegokolwiek. Już jest lepiej i z doświadczenia wiem, że będzie przez jakiś czas.


Jak pisałam w ostatnim poście, będę zanudzała Was poduszkami. Ze względu na to, że tworzę je różnymi technikami, postanowiłam prezentować je w zestawach kolorystycznych. Zacznę od niebieskiego. Poduszka szydełkowa jest wykonana z włóczki YarnArt Summer i ma średnicę 40cm. Wykorzystałam cztery kolory: od ecru po ciemnoniebieski.


Poduszka dziergana na drutach jest wykonana z Medusy, z podwójnej nitki. Trochę bolą po niej ręce, bo dość twardo się dziergało. Poduszka w rozmiarze 40x40cm.


Biała w tle z koronką,  to takie lekkie szycie - 50x50cm. 

Projekty poduszek wychodzą w trakcie dziergania. Mimo, że rozpoczynam pracę z konkretną wizją, to w trakcie dziergania coś zmieniam i efekt końcowy jest zupełnie inny niż zamierzony. Poduszka szydełkowa-rozetkowa bardzo przypadła mi do gustu i dziergam już następne. Jest tyle splotów zarówno szydełkowych jak i na druty, że trudno się zdecydować, który podjąć pierwszy.

Następny zestaw będzie wrzosowy.
Pozdrawiam ciepło
Monika

20 komentarzy:

  1. O jak stęskniłam się za Twoimi projektami różności do domu, a tu taka niespodzianka poduszeczki cudne.Dużo dobrego

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne są te poduszki! Szydełkowo-rozetkowa jest świetna, ale ta robiona na drutach też szalenie mi się podoba :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Jedna ładniejsza od drugiej. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Powaliłaś mnie na kolana

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne, obydwie powalają!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeju jakie śliczne

    OdpowiedzUsuń
  7. fantastyczne poduchy! zwłaszcza ta szydełkowa wpadła mi w oko :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. hmmm drutowa dla mnie nieosiągalna, bo nie umiem robić na drutach ;) ale na szydełkową taką własnie poduchę-kwiat mam straszną ochotę :) jeno to ogromniaste pokłady włóczki pożera :(

    OdpowiedzUsuń
  9. świetne!!! i już czekam z niecierpliwościa na fiolety!!
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne te poduszki. Szczególnie ta okrągła-jest niezwykła.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ta okragla swietna!!! A tak niesmialo zapytam czy moglabys zdradzic wzor????
    http://aniolicalareszta.blogspot.co.uk/
    Pozdrawiam Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie to nie posiadam żadnego gotowego wzoru. Gdzieś kiedyś widziałam podobną poduchę i postanowiłam coś podobnego stworzyć, wyszła zupełnie inna, ale też ładna. Poszewkę robię słupkami zaczynając od środka, czyli tworzę podstawowe koło. Mogę jedynie podpowiedzieć, że najpierw robię rząd słupków, a w następnym rzędzie tworzę płatki. Robię to tak, że w słupek poprzedniego rzędu dziergam: 5o. łańcuszka, 5 podwójnych słupków. Omijam trzy kolejne słupki poprzedniego rzędu i w czwarty dziergam: 1 półsłupek, 4o. łańcuszka, 5 podwójnych słupków itd.
      Nie wiem czy opis jest jasny, ale nigdy nie zajmowałam się opisywaniem swoich własnych projektów dla kogoś innego.
      Nie chodzi tu o moją złą wolę czy egoizm, ale szkoda mi na to po prostu czasu. W miarę możliwości zamieszczam czasem jakieś schematy bądź drobne opisy, jeśli jednak jest coś trudnego do opisania, to się za to nie zabieram.
      Pozdrawiam :-)

      Usuń
  12. Kobieto! Te poduchy są tak piękne, że z zachwytu "zejdę" na zawał z tego świata. Śliczne i nastrojowe, szczególnie ta z wypustkami, na drutach skradła moje serce. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  13. Super pomysł i kolorystyka przepiękna
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

...dziękuję za komentarz...

Komentarz pojawi się po moderacji, dzięki czemu mam pewność, że każdy został przeczytany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...