Blog powstał 13.08.2010r.
...teksty i zdjęcia zamieszczone w tym blogu są mojego autorstwa. Uszanuj moje prawa do nich (ustawa z dnia 4. lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Nie zezwalam na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody. Zdjęcia z innych źródeł są opatrzone odpowiednią adnotacją...

----------- Translate ----------

21 maja 2013

...wspominany ażurowy pled...

Witajcie!
Znowu robię sobie zaległości blogowe :-( nie znaczy to jednak, że zarzuciłam dzierganie. 
Trochę mi brak czasu i weny na robienie zdjęć.


W końcu udało mi się obfotografować pled, 
który wydziergałam na drutach już jakiś czas temu.
Wykorzystałam ścieg z czasopisma Sandra, z lat 80-tych.
Dziergałam kiedyś kardigan tym wzorem i bardzo mi się spodobał.


Zdjęcia jednak nie są za dobre, bo wybrałam na nie nieco pochmurny dzień.
 

Zachęcam do wydziergania sobie czegoś podobnego, bo to naprawdę bardzo prosta praca mimo, że sam rozmiar wydziergania czegoś tak dużego może przerażać.


Dokończyłam także poduszkę szydełkową, o której wspominałam tutaj (klik), dużo odleżała i w zamyśle miała to być szydełkowa torebka ;-).


Poduszka jest dwustronna: przód szydełkowy, tył dziergany na drutach. Trochę nietypowa i przewrotna. 


Pozdrawiam ciepło
Monika

82 komentarze:

  1. Jestem pod wrażeniem pledu. Jest piękny! Poducha też śliczna.

    OdpowiedzUsuń
  2. przez przypadek trafiłam tutaj - jestem pledem zauroczona bo tez lubię drutowanie - i zdawało mi się, ze "drutuję szybko" ale nie wyobrażam sobie abym go wykonała w 32 godziny - przyjm moje gorące uznanie i słowa podziwu - dzięki za schemacik - być może że wykorzystam - Miłego dnia Wanda

    OdpowiedzUsuń
  3. Fotki piękne a pled-CU D O W N Y! P O W A L A J Ą C Y! Z A C H W Y C A J Ą C Y! Reszta także urocza!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne rzeczy Ci wyszły. I pled, i poducha. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pled jest piękny.
    Podziwiam wytrwałość.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Zainspirowałaś mnie tym kocem - jest świetny. Byłoby fajnie sobie zrobić cos takiego :).

    OdpowiedzUsuń
  7. Woooow cudowny pled, chyba takiego nie potrafiłabym zrobić:(

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny pled:))chyba dużo pracy Cię kosztował:)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny:) aż mi ochoty narobiłaś na wydzierganie podobnego pledu!
    A posiadam jeszcze jedno pytanie: czy pled był blokowany? Lub naciągany w inny sposób?

    OdpowiedzUsuń
  10. Pled jest fantastyczny i zdjęcia pięknie zrobione. Tylko 32 godziny pracy?

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziewczyno , pled jest po prostu cudowny. Mam w planach zrobienie pledu. Twój opis bardzo mi to ułatwi . Dziękuję.
    Podusia urocza. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pled marzenie!!! Cudowny!!!! Właśnie taki bym chciała mieć w swojej sypialni!!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow 32h! I takie cudo!! Jestem pod wrażeniem wielkim :) Oj fajnie by było coś takiego mieć w sypialni, ale szydełko w moich rękach ledwo ledwo leży, a druty to na razie czarna magia (poza krzywym szalikiem zrobionym w podstawówce). Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam, ja też zaczynałam przygodę z dzierganiem w podstawówce i od dziergania krzywych szalików :-)

      Usuń
  14. Pled zabójczy i też obraz kobiety nad łóżkiem także. Zazdroszcze talentu i weny twórczej :o)

    OdpowiedzUsuń
  15. Znam ten wzór jeszcze z daaawnych czasów i bardzo mi się podoba wykorzystanie go na pledzie, i to jeszcze w tak pięknym kolorze ecru (?) Poduszka śliczna, ale dla mnie bardziej śliczniejsza strona "drutowa".
    Pozdrawiam. Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również lubię ten wzór. Dawno temu wykorzystałam go do wydziergania kardiganu i mnie urzekł. Zazwyczaj nie wracam do wzorów, które już dziergałam, ale ten ma coś w sobie i przy pledzie sprawdził się doskonale. Kolor ecru :-)

      Usuń
  16. Pled cudo nad cudami ;) poducha urocza ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Niesamowity!!! Kochana, normalnie brak mi slow taki piekny jest ten pled. Jestes zdolna!!!

    Pozdrawiam serdecznie

    Dagi

    OdpowiedzUsuń
  18. Peled jest piękny!...mnie kilka razy kusiło coś podobnego tylko ten czas!!!widzę, że Ty jednak szybko się z nim uporałaś - 32h!...nie dałabym rady:)
    Piękne zdjęcia;) Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, to są 32h, ale na drutach był około 2.miesięcy i zalegał ciągle na kanapie :-). Podjęłam się zadania, bo miałam dużo włóczki, której chciałam się "pozbyć".
      Dasz radę, do dzieła!!! Satysfakcja gwarantowana :-)

      Usuń
  19. Cudny ten pled. Jest co podziwiać. Pozdrawiam. Agnieszka:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudowny pled ,marzę o takim od dawna i też jak twój jasnym ,nawet mam juz w głowie kilka wzorów, ale niestety nie mam czasu na wdrożenie planu w życie ....może kiedyś.

    OdpowiedzUsuń
  21. Wspaniały koc :-) Wzory cudnie na nim wyglądają. No i ten idealny kolor... Cudo!
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Przecudowny ten pled!!! Gdybym była bogata to bym kupiła :).
    Podusia też boska! Poduszkę bym sobie zrobiła a ten pled szydełkowy? Łał!!!!
    <3

    OdpowiedzUsuń
  23. koc jest super a nie jest zszywany na środku? musi być cieplutki a poszewka bardzo mi się podoba pozdrawiam Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, pled nie jest zszywany. Szycia nie znoszę i unikam szwów jak ognia:-)
      Po wydzierganiu około połowy zaczęło być ciężko ze względu na dużą masę robótki. Dziergałam oczywiście na drutach z żyłką, bo są dużo wygodniejsze. Zresztą prostych drutów prawie w ogóle nie używam.

      Usuń
  24. Piękny pled ! 32 godziny ??!! ja bym go robiła 32 tygodnie !\boski....

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękna narzuta, cudne zdjęcia. Rych fotek Ci bardzo zazdraszczam. Chciałabym kiedyś nauczyc się takie zdjęcia piękne robic.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Wszystko absolutnie piękne! Pled jest boski, a podusia ma urocze kolorki :)

    OdpowiedzUsuń
  27. jejku jaki sliczny i podusie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Kochana to są cudeńka,a zdjęcia...chciałabym je tak robić.Gorąco pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. Wow! Pled jest naprawdę niesamowity!

    OdpowiedzUsuń
  30. Pled mnie powalił! Kocham takie rzeczy - dają pomieszczeniu taką miękkość i przytulny klimat.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. Pled jest piękny, a czas dziergania imponujący, choć domyślam się, że te 32 godziny trwały pewnie kilka tygodni ;)
    Sama marzę o takim na sypialniane łóżko, tylko powstrzymuje mnie na razie koszt materiału na taki wielki koc...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisałam powyżej, pled był na drutach około 2.miesięcy. Ja zawsze robię kilka rzeczy na raz - to tak, by się jedną nie zanudzić. Mam już pomysł na kolejny, bardziej mięsisty, ale to na razie plany. Prawdą jest, że koszt włóczki na tak dużą rzecz jest dość wysoki. Również pozdrawiam :-)

      Usuń
  32. Piękny:) Ale ile to pracy! Podziwiam zapał i precyzję wykonania, naprawdę jest co podziwiać:)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  33. Wszystkie prace rewelacyjne. Przymierzam się do ogromniastego pleda, a Twój bardzo mnie do tego zachęcił. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  34. Super pled, mój szydełkowy jeszcze nie skończony,dłubię go i dłubię. Poduszka świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  35. cudowny pled!
    Wielkie ukłony za to dzieło.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  36. przepiękny pled:)
    czas pracy powalający na kolana

    OdpowiedzUsuń
  37. Pledzik - marzenie! piękny jest :) podusia z resztą też :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Rewelacyjny :) Mam gruba włoczke i nie wiem co z niej zrobic. Nie wiem ile mi wyjdzie włoczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten pled zrobiłam właśnie dla rozeznania. Chciałam sprawdzić ilość oczek na szerokości i przede wszystkim zużycie włóczki. Również mam grubą włóczkę w dość pokaźniej ilości i jak znajdę czas na pewno sprawdzę ile zużyje jej na pled. Będzie dziergany na drutach nr 8 lub 9, oczywiście podzielę się swoimi spostrzeżeniami.

      Usuń
  39. Pled jest fantastyczny, jestem zachwycona tym jak pięknie prezentuję się na łóżku, super projekt, dzięki że się nim podzieliłaś.

    OdpowiedzUsuń
  40. Przepiękny pled, zestawienie kolorów w poduszce też naprawdę rewelacyjne :) W ogóle świetny pomysł - połączenie szydełka i drutów! Taka dwustronna poducha nigdy się nie znudzi, ani podczas robienia, ani podczas użytkowania ;) Wykonanie - perfekcja w każdym calu, jak zawsze!

    OdpowiedzUsuń
  41. OMG pled jest absolutnie odlotowy! Przepiekny!
    I taki inny od wszystkich, bo zwykle widzi sie te z kwadratow, a tu prosze cos nowego.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  42. Nieziemski ten pled! Aleś się namachała drucikami Kobieto!Szacunek! Robi ogromne wrażenie!

    OdpowiedzUsuń
  43. Jak ja się cieszę, że tutaj trafiłam! Tyle wspaniałych rzeczy! Jest Pani cudowna! Czy ten biały pled był robiony w całości? Jest niesamowity:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :-)
      Tak, pled był dziergany w całości, bo zszywania to ja nie lubię.
      Pozdrawiam niedzielnie :-)

      Usuń
  44. Jaki cudny wzór! Pled przepiękny! I znowu się zachwycam... :)

    OdpowiedzUsuń
  45. ależ to piękne
    prawda zdjęcia robisz cudowne

    OdpowiedzUsuń
  46. Mondu pled rewelacyjny.. tez taki chce zrobic. Juz sobie wydrukowałam schemat od Ciebie za co Ci dziękuje... ale cos mi sie nie zgadza w schemacie nr 1. Czy to jest cały opis? Skoro mam 6 narzutów a gubie tylko 2 oczka to bede miała na zbyciu zawsze w każdym rzedzie 4 oczka ;(

    OdpowiedzUsuń
  47. Ten wzór jest fantastyczny! Bosko się prezentuje :D

    OdpowiedzUsuń
  48. Dziewczyno! robisz rzeczy wspaniałe, a tak spokojnie o nich mówisz. Cudeńka! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  49. No po prostu cudo ten pled. Dawno nie dziergalam wiec bede musiala przecwiczyc wzor. Wielki uklon-cudo.

    OdpowiedzUsuń
  50. Właśnie skończyłam mój pled na podstawie Twojego, Mondu. Ale wyszedł piękny:) Mi wyszło około 60godzin(strasznie długo, ok.3miesiące) i chyba drugi raz nie zdecyduję się na nic tak ogromnego. Wyrazy podziwu za 32godz pracy! Czekam na kolejne prace do podziwiania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że skorzystałaś z opisu. Gratuluję wytrwałości. Ja przymierzam się do kolejnego, bo już od dawna chodzą mi po głowie pewne wzory.
      Pozdrawiam i życzę wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku :-)

      Usuń
  51. moja droga!
    od jakiegoś czasu próbujemy rozgryźć ten wzór ze znajomymi paniami (koleżankami mamy:-) i nie udaje nam się. Czy jest możliwość, abyś zamieściła jakiś filmik lub kolejne zdjęcia podczas wykonywania tego wzoru? Byłabym Ci dozgonnie wdzięczna. Mój adres meilowy to miklasia78@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  52. Wonderful plaid!! I really want to do it. But I do not understand the description.
    You can make the description in English? thank you

    OdpowiedzUsuń
  53. Fantastyczny! Wprost boski i nieosiągalny!! Druty mnie ewidentnie nie lubią, kilka razy już próbowałam zrobić cokolwiek i kończyło się fiaskiem, za to szydełkiem osiągnąć taki efekt raczej się nie da.
    Przy okazji zapytam czy jesteś zadowolona z ramy łóżka?
    Wygląda na IKEA, a od dawna planuje zakup, bo jest śliczne, ale powstrzymuje mnie coś z tyłu głowy. Jesteś z niego zadowolona?

    Pozdrawiam
    Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj,
      Dziękuję za miłe słowa :-)
      Łóżko mam już kilka lat i jestem z niego zadowolona pod kątem zmian jakie mogę/mogłam do niego wprowadzać. Ja jestem osobą, która ciągle coś przemalowuje i zmienia. Łóżko jest dębowe z Jysk'a i w oryginale było w kolorze drewna. Poniżej migawki, gdzie można trochę zobaczyć oryginał:
      http://mondu-robotkowanie.blogspot.com/2011/08/poduchy-z-grafikami.html
      http://mondu-robotkowanie.blogspot.com/2011/09/poduszek-ciag-dalszy.html
      Z czasem przemalowałam je na biało. Teraz z kolei trochę mi się znudziło wezgłowie i możliwe, że utnę je przy nogach i wykombinuję jakiś inny zagłówek.
      Pozdrawiam :-)

      Usuń
  54. Pled jest przepiękny. Podobny zaczęłam ale zgubiłam wzór i musiałam poprzestać na kocyku dla wnuka. Nie ze wszystkim radzę sobie w internecie, nie bardzo wiem nawet jak się posługiwać adresami w profilu. Bardzo jednak chciałabym chociaż 2 wzory na narzutę na łóżko, więc podaję swój e-meil i telefon . Będę w dzięczna za ew przesyłkę. Koszty oczywiście poniosę. Proszę jeszcze mi odpowiedzieć, cz Pani sprzedaje swoje arcydzieła?)
    Ewa Badzioch ebadzioch@tlen.pl , tel. 607178235 Dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  55. pled jest rewelacyjny. czy jest możliwość otrzymania opisu? chciałam zrobić takie cudo dla córki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,
      Niestety, jak zaznaczyłam w aktualizacji, opis nie jest już dostępny.
      Pozdrawiam
      Monika

      Usuń
    2. Witam, jestem pod wrażeniem tych uroczych rzeczy, które Pani tworzy.Ja jestem dopiero na początku tej drogi a w sumie dopiero robię rozeznanie na ten temat dlateg też chciałabym zapytać może o banalne rzeczy. Jaka jest grubość włóczki która została użyta do tego pledu, oraz na jakich drutach można to zrobić? Czy to mają być druty z żyłką czy druty o konkretnej długość. Gdzieś pisała Pani że używa drutów 80 cm podwójnych, co to znaczy podwójnych?

      Usuń
    3. Witam,
      Włóczka na pled w zależności co kto lubi. Ta miała grubość 110m/10dag. Co do użycia drutów, to również jest to sprawa indywidualna. Ja lubię dziergać ściśle i nie mieć problemu z tym, że oczka rozjeżdżają mi się na drutach, dlatego użyłam drutów na żyłce o długości 80cm. Podwójne żyłki, o które Pani pyta, to po prostu dwie pary drutów na żyłce o długości 80cm. Takie rozwiązanie wykorzystałam przy dzierganiu narzuty o szerokości 300cm, więc to była konieczność. Przy standardowym pledzie nie ma potrzeby wykorzystania dwóch par drutów. Można użyć żyłek krótszych bądź dłuższych. Zależy to od tego, jak będzie się Pani dziergało - po prostu metoda prób i błędów by dojść do dogodnego sposobu dziergania.
      Z pozdrowieniami.

      Usuń
  56. Witam,
    tak jak wszyscy na blogu podziwiam pled i wytrwałość :)
    Ale mój komentarz dotyczy informacji technicznych. W "głowie mam pled, wzór, technikę wykonania, ale nie wiem, jaką włóczkę wykorzystać. Bardzo proszę o odpowiedź, jaki rodzaj nadaje się na pled. Poszewki robię z akrylu, wyglądają ładnie. Jednak pled, to kawał ciężkiej materii i nie wiem czy akryl się sprawdzi.
    Pozdrawiam Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście nie dziergam z włóczek w 100% akrylowych. Wykorzystuję włóczki naturalne lub z dużą zawartością włókien naturalnych z lekką domieszką sztucznych. Co do włóczki na pled to już Pani sama musi zdecydować. Jeśli odpowiadają Pani poszewki akrylowe, to pled również się Pani spodoba.

      Usuń
  57. Witam,
    dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
    Anka

    OdpowiedzUsuń
  58. Proszę o podpowiedź ile potrzeba włóczki na to cudo i jakimi drutami był robiony chodzi mi o numer

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,
      Jak pisałam w aktualizacji, nie udzielam już żadnych wskazówek, co do wykonania tego pledu.

      Usuń
  59. Nie chodzi mi o wzór, bo rozumiem że jest to Pani projekt, na który poświęciła Pani swój czas, ale robić tajemnicę z numeru drutów - śmieszne.... ale i tak pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie robię tajemnicy z nr. drutów :-)
      To jakich drutów PANI użyje będzie zależało przecież od włóczki, z której pled będzie Pani dziergała. Ja swój wydziergałam na nr 6, ale dziergałam pledy również na 5, 5.5 oraz 8. Możliwości jest mnóstwo.

      Usuń
  60. dobry wieczór pled to cudo nad cudami czy mogłabym prosić o wzór chciałabym zrobić mojej bratanicy kocyk dla przyszłej małej królowej tak przez nich i całą rodzinę oczekiwaną gorąco pozdrawiam
    jolanta.k553@wp.pl

    OdpowiedzUsuń

...dziękuję za komentarz...

Komentarz pojawi się po moderacji, dzięki czemu mam pewność, że każdy został przeczytany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...