Blog powstał 13.08.2010r.
...teksty i zdjęcia zamieszczone w tym blogu są mojego autorstwa. Uszanuj moje prawa do nich (ustawa z dnia 4. lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Nie zezwalam na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody. Zdjęcia z innych źródeł są opatrzone odpowiednią adnotacją...

----------- Translate ----------

26 marca 2013

...dłuuugi warkoczowy...

Ufff.
Ukończyłam w końcu wspominany sweter. 
Jakoś strasznie mi nie szedł.

 
Poza tym nigdy nie dziergałam niczego tak długiego; zakrawa na płaszcz.
Ma 95cm długości
Zawsze chciałam zrobić taki długi sweter i nadarzyła się okazja :-)


Zastosowałam zupełnie nieplanowane zapięcie przy kołnierzu, 
z którego można zrobić golf.


Dość często w trakcie pracy przychodzą mi do głowy jakieś rozwiązania
Zresztą ciągle w mojej głowie się coś miele i szkoda, że doba taka krótka:-)


Brzegi swetra wykończyłam oczkami rakowymi, bardzo mi tu pasują. Poza tym powodują, że brzegisztywniejsze i lepiej się układają.


Przepraszam za jakość zdjęć, niektóre wyszły płasko
ale muszę już odpocząć, rąk nie czuję.


Dane do swetra:
projekt: własny
włóczka: Kinna Cheval Blanc kolor 58 (100%wełna)  - 25 motków
druty: nr 5, szydełko nr 2.5
czas pracy: 48 godzin. Dodatkowo poszło 6 godzin na sam projekt, bo jakoś nie mogłam spasować warkoczy, było mnóstwo prucia.



By uprzedzić pytania w sprawie schematu czy opisu swetra, 
bo takie dość często otrzymuję
to zaznaczam, że takowego nie posiadam. 
Sweter jest moim własnym projektem.  
Wykorzystałam ogólnie znane wzory warkoczowe.
Wszystkie gotowe schematy bądź opisy, z których korzystam 
zazwyczaj zamieszczam pod postem. Jeśli nie ma nic załączonego oznacza to
że dany projekt jest moją inwencją twórczą.
Oczywiście w razie jakichkolwiek pytań, zawsze staram się służyć radą.  
 
Serdeczności
Monika

43 komentarze:

  1. Wygląda pięknie, jestem pod dużym wrażeniem perfekcji wykonania :)) Brawo :))

    OdpowiedzUsuń
  2. ALe CUDO!!!!!!!
    Jest piękny. Chętnie bym się w niego wtuliła:) Super ten golfik wyszedł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny sweter! mi się marzy taki długaśny, ale na razie nie mam odwagi się za takowy zabrać. Chociaż jakbym teraz zaczęła, to pewnie na przyszłą zimę by był już gotowy;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Sweter jest po prostu urzekający. Mnie odebrało dech. Zawsze będąc u Ciebie zastanawiam się czy nasze doby mają tę samą ilość godzin i zaczynam wątpić. Dużo dobrego!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, ja ten sweter dziergałam bardzo długo. Biorąc pod uwagę, że dziergam dwie trzy godziny dziennie, a godzin z projektowaniem wyszło aż 54, jestem tym wynikiem bardzo bardzo zaskoczona. Pozdrawiam :-)

      Usuń
  5. czad!!! rewelacyjny sweter i tylko 48 godzin? chyba masz motor w rękach :) ja bym go robiła chyba z rok albo i dłużej! mistrzowskie wykonanie !!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastyczny :) Ale mnóstwo pracy i motków poszło! podobno teraz takie rzeczy są bardzo modne, właśnie zamiast wiosennych kurtek czy płaszczyków :) Próbowałam ostatnio wydziergać takie romby, jakie masz w tym swetrze, ale totalnie mi nie szły, kompletnie nie rozumiałam opisu w mojej książce, aż w końcu się poddałam... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Popróbuj jeszcze, wbrew pozorom romby nie są skomplikowane. Grunt, to się nie poddawać. A pracy było mnóstwo, to fakt. Jestem zaskoczona osiągniętym czasem mimo, że niektórzy piszą, że sweter zrobiłam szybko.

      Usuń
  7. Przepiękny. Uwielbiam takie swetry. Pozazdrościć :)

    Pozdrawiam
    Marta
    http://marta-berceuse.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. To wspaniały, oryginalny, wiosenny płaszcz.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny sweter :-)
    pozdrawiam wiosennie

    OdpowiedzUsuń
  10. wow! Jestem pełna podziwu! Tyle włożonej pracy, ale efekt jest powalający, mi wydaje się to wręcz niemożliwe, że został stworzony ręcznie, ja to bym te ręce ubezpieczyła na milion dolców:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj, zasłużony odpoczynek im się należy :-)

      Usuń
  11. O ja!! Kawał roboty!! Powaliło mnie z nóg. Cudowny. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Przesliczny!! Z zachwyceniem ogladam prace na tym blogu!!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajny i zapewne cieplutki. Jaki szykowny
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Fantastyczny model swetro-płaszcza, a co do tempa to podziwiam i przyznaję wirtualny medal :) ;) ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem w szoku !!!!!!! Ależ ci zazdroszczę zdolności i CIERPLIWOŚCI ............
    Jesteś wspaniała :) Taki płaszczyk ....
    Coś pięknego !!!! Ja w życiu takiego bym nie zrobiła .... oj nie ... A kupić takie ręcznie robione cudo ... wyobrażam sobie ile pracy i serca włożone ...
    całuski

    OdpowiedzUsuń
  16. Moniko, podziwiam Cię. Niesamowite dzieło! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Sweter odpowiedni do aury za oknem :))
    Podziwiam Twoje umiejętności.
    Hm... ale wielbicielką pozostaję poduszek...coś dawno ich nie było...

    Ciepluteńko pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Włóczka na poduszki już dawno kupiona, więc może latem coś nowego się stworzy. Pomysłów na nie mam trochę :-)

      Usuń
  18. Piękny! Robi wrażenie. Dużo pracy pochłonął ale wspaniały efekt:)Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. coś zupełnie w moim stylu i w moich planach:) pozdrawiam Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam pytanie w sprawie kołnierza czy dodawałaś tam oczka tak w drugim lub trzecim rzędzie? bo ładnie się układa Basia

      Usuń
    2. W swetrze zrobiłam podkrój przy dekolcie: z przodu większy, z tyłu mniejszy. Nabrałam wokół oczka i kołnierz robiłam bez dodawania oczek. Ze względu na to, że jest "długi" to ładnie się układa, ale trzeba to kontrolować. Jeśli na całości nabierzesz za mało oczek, to kołnierz będzie schodził do tyłu. Ja zrobiłam kilka podejść, bo za każdym razem było za mało. W końcu osiągnęłam zamierzony efekt. Pozdrawiam i życzę przyjemnego dziergania :-)

      Usuń
    3. Dziękuję za odpowiedź pozdrawiam Basia

      Usuń
  20. Sweter vel płaszczyk jest piękny. Zrobiony bardzo szybko. A ja mam pytanie o guziki, jaka metoda sa wykonane?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Guziki są wykonane szydełkiem i to też mój pomysł. Dawno wymyślone do rękawiczek z klapką, ale przy swetrach również dobrze się sprawdzają.

      Usuń
  21. Dostałaś już tyle komentarzy z zachwytami, że skrzynka pewnie pęka w szwach :)
    No to ja dorzucę jeszcze jeden.
    Piękny płaszczyk i jeszcze w ekspresowym tempie zrobiony.
    Chylę czoło.
    Pozdrawiam światecznie. Ola.

    OdpowiedzUsuń
  22. Genialny! Jestem pod wielkim wrażeniem!
    Wesołego Alleluja!

    OdpowiedzUsuń
  23. No,no! Kawał solidnej, pięknej roboty! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Moniko sweterek cudowny i tak idealnie pasujący do pogody, którą mamy za oknem :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ależ piękna i misterna robota - wow.

    OdpowiedzUsuń
  26. śliczny - jak długo go dziergałaś? włóczki Cheval Blank są bardzo wdzięczne do dziergania - sama zawsze jak zaczynam swój projekt to nie wiem dlaczego zawsze wybiorę te firmę
    zapraszam do siebie
    z pozdrowieniami, Ella

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie wiem jak długo go dziergałam, bo wtedy jeszcze nie mierzyłam czasu wykonania. Pozdrawiam :-)

      Usuń
  27. No cóż tyle wspaniałości już tu napisano i tylko podpisuję się pod wszystkimi .
    Moniczko wspaniały płaszczyk .

    OdpowiedzUsuń
  28. Witam,Sweter jest cudny!!! Jak zrobić taki kołnierz,chodzi mi o kształt,bo rozumiem,że nie jest to prostokąt.No i rękawy raglanowe,jak zgrać podkroje pach przodu,tyłu i rękawów? proszę o wskazówki;pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do kołnierza - nie, nie jest to zwykły prostokąt, idąc od szyi dobierałam co jakiś czas oczka by uzyskać ładny kształt - metoda prób i błędów.
      Co do raglanu, to jest to zwykły raglan, nic nadzwyczajnego.
      Z braku czasu nie zajmuję się robieniem opisów moich projektów, więc nic tutaj nie podpowiem.
      Pozdrawiam:-)

      Usuń

...dziękuję za komentarz...

Komentarz pojawi się po moderacji, dzięki czemu mam pewność, że każdy został przeczytany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...