Blog powstał 13.08.2010r.
...teksty i zdjęcia zamieszczone w tym blogu są mojego autorstwa. Uszanuj moje prawa do nich (ustawa z dnia 4. lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Nie zezwalam na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody. Zdjęcia z innych źródeł są opatrzone odpowiednią adnotacją...

----------- Translate ----------

12 września 2012

...nietypowa kamizelka...

Witajcie!
Wiem, że jeszcze mamy ładną pogodę, miejscami prawie letnią,
ale ja już jestem na dobre w wyrobach późno-jesiennych, tudzież zimowych.


Przez kilka ostatnich wieczorów dziergałam zamówioną kamizelkę - nietypową,
bo krzyżowaną na piersiach.
Bardzo fajny pomysł podsunięty przez Panią Magdę - dziękuję :-)
Dobrałam wzory warkoczowe, mam nadzieję, że się spodobają.


Kamizelka wykonana jest z włóczki Spot New (45% wełna, 55% akryl), drutami nr7.
Można ją nosić na bluzki, kurtki czy płaszcze. Jest bardzo ciepła i mięsista.

 

Lubię dziergać takie nietypowe zamówienia, bo dużo się wtedy uczę.
Dużo przyjemności sprawia mi poszukiwanie bądź opracowywanie odpowiednich ściegów
i poszukiwanie włóczek.
Oczywiście jest przy tym wiele prób i dużo prucia,
ale po osiągnięciu zadowalającego efektu wiem, że było warto. 


Z tej włóczki byłby piękny koc, już sobie obmyśliłam w głowie wzory warkoczowe,
które bym wykorzystała, ale włóczka jest dość masywna
i wydzierganie koca będzie wyzwaniem. Może kiedyś :-)
Pozdrawiam 
Monika

52 komentarze:

  1. świetny kolor i świetny pomysł na nietypową kamizelkę

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł , ładnie sie prezentuje :)
    pozdrawiam
    AG

    OdpowiedzUsuń
  3. Super kamizelka :-)
    Genialny pomysł, a przede wszystkim genialne wykonanie :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczna kamizelka, choć to nie mój kolor.

    OdpowiedzUsuń
  5. widziałam niedawno gdzieś ten wzór.Fajny nietypowy otulacz,wyszedł super przytulaśnie.Ja zwróciłam na niego uwagę ze względu na jego prostotę wykonania,ale gdzie???Zabij nie pamiętam!

    OdpowiedzUsuń
  6. piekne a u mnie pochmurno i deszczowo i kamizelka idealnie wpasowała sie w pogodę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...wiesz, u mnie też zaczęło właśnie padać :-(

      Usuń
  7. kamizelka jest świetna, odrazu robi się cieplej:) a ja mam jeszcze taki problem, że Twoja strona nie wyświetla mi się poprawnie i czasem nie mogę dodać komentarza, bo jest "zasłonięty" jakimś zdj.które źle się wyświetliło...nie wiem czy to wina mojej przeglądarki czy co,ale inne działają dobrze...pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj!
      Oj, nie wiem co jest nie tak z dodawaniem komentarzy. Komentarze pojawiają się po moim zatwierdzeniu i nie od razu są widoczne. Dość często odpowiadam na pytania zadawane w komentarzach i nie miałam żadnych problemów. Zdjęcia od zawsze dodaję w takim samym rozmiarze, a przed opublikowaniem posta zawsze dokładnie wszystko kilka razy sprawdzam. Może to wina przeglądarki. Poza tym to pierwszy sygnał o czymś takim. Jak problem będzie się powtarzał, to daj znać. Może ktoś miał podobny problem?
      Pozdrawiam ciepło :-)

      Usuń
    2. tzn. chodzi o to, że elementy na Twojej stronie są jakby poprzesuwane,nie na swoich miejscach i czasem nie mogę kliknąć na "komentarze" bo jest gdzieś jakby schowane...nie wiem, czy to dobrze wyjaśniłam:) ale jeśli tylko ja tak mam,to może faktycznie to przeglądarka (choć inne strony działają mi dobrze) no cóż, będę próbować i jak się bedzie dało to wypowiadać:))) pozdrwaiam serdecznie!

      Usuń
    3. Próbowałam dodać próbny komentarz do siebie bez logowania się na konto i nie miałam problemów. Pozdrawiam i mam nadzieję, że to chwilowe.

      Usuń
  8. kamizelka na pewno jest ciepluteńka... dla lubiących ciepełko w sam raz! :)) (należę do takich osób ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj ciepła, ciepła. Ja też jestem zmarzluchem i zawsze jesienią i zimą strasznie mi zimno, ale upałów letnich to ja nie znoszę. Ciepło lubię, ale nie żar z nieba. Pozdrawiam :-)

      Usuń
  9. wygląda świetnie .
    Robiłam podobna 2 lata temu ale była z tyłu zapinana bo pani podpatrzyła taka w galerii a ze kosztowała 180 zł , kupiła wełnę i poprosiła o zrobienie .

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajna:) Robiłam taką dość dawno temu, tylko innym wzorem. Twoja wersja jest świetna - podobają mi się tak wyeksponowane warkocze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To oczywiście nie jest mój pomysł, bo kształt odwzorowałam od kamizelki kupionej przez Klientkę, ale ściegi i warkocze to już moja inwencja twórcza. Miło się dziergało :-)

      Usuń
  11. Cudna !!! Na pewno będzie w niej cieplutko :)
    Uwielbiam wszelkie warkocze więc baaaaardzo przypadła mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. boska! Świetny pomysł, a warkocze wyglądają pięknie!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczna, najbardziej podobają mi się warkocze na brzegach, muszę spróbować takie zrobić.
    Podgryza ta włóczka? Nadaje się na komin dla wrażliwca?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Włóczka jest dość przyjemna, nie gryzie tak jak inne z dodatkiem wełny, ale czy dla Wrażliwca? Zależy jaki stopień wrażliwości. Moim zdaniem znośna, bo też nie lubię wełnianego gryzienia :-)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedz, wrażliwiec bardzo wrażliwy :) Poszukam jeszcze...

      Usuń
    3. Proponuję włóczki akrylowe, ale niektóre wyglądają bardzo sztucznie. Ewentualnie akrylowe z dodatkiem bawełny lub bambusa. Fajną włóczką z dodatkiem wełny jest YarnArt Charisma, bardzo miękka. Proponuję też Austral, ale jest trochę droga.

      Usuń
  14. Perfekcyjne wykonanie. Jest na prawdę śliczna:))

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudna !!!!niezwykle pomysłowa:)))

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow, świetny pomysł z tym skrzyżowaniem! Wygląda nietypowo i bardzo fajnie!

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękna,tez taką chce!!!Właśnie pomyślałam o jesiennych wieczorach ...brrr...przydałaby się.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. mistrzostwo świata!!! czy dobrze widzę, że kamizela jest bezszwowa??
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj nie, nie... Robi się prostokąt, w tym przypadku 35cm na ponad 200cm, i oba krótkie końce zszywa się razem pamiętając o skrzyżowaniu, powstały szew jest na plecach. Dodatkowo trzeba jeszcze zszyć... no właśnie zupełnie nie wiem jak to opisać. Prostopadle do szwu na plecach trzeba zrobić drugi szew tak, by powstała symetryczna litera T. Ten drugi szew jest na szerokość trochę mniejszą niż od pachy do pachy. Nie wiem czy to jest jasne, ale trudno to wytłumaczyć.

      Usuń
  19. Piękna i pomysłowa a warkocze boskie! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne wzory, świetny fason, pozdrawiam:)))))

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękna to już wiem co następne wydziergam :) ewa

    OdpowiedzUsuń
  22. bardzo pomysłowa kamizela i pięknie wykonana

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale cuda!!!
    A te podusie poniżej! kotki boskie i te kolorowe! :) no cuda!
    Pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
  24. Wprost genialna, uwielbiam takie nietypowe rzeczy a ta kamizela jest fantastyczna. To tego taka miesista, jakbym miala taka ecri to chyba bym chodzila w niej non-stop

    OdpowiedzUsuń
  25. Ale odjazd!!!Pełen szacun i ukłony dla Twojej twórczości!
    A dla mnie poproszę coś w stylu... "rośnij brzuszku ze mną", wdzianko lekkie łatwe przyjemne no i szybkie do wydziergania :)
    Anka z Dobrzynia nad Drwęca

    OdpowiedzUsuń
  26. Łał! Piękne wykonanie ,no i ten kolor...cudo

    OdpowiedzUsuń
  27. genialny pomysł na kamizelkę :)

    OdpowiedzUsuń
  28. It's very nice and warm.

    Hugs from Sweden

    OdpowiedzUsuń
  29. Wspaniały wyrób - gratuluję - jest świetna.

    OdpowiedzUsuń
  30. To moja pierwsza wizyta u Ciebie i na pewno nie ostatnia. Świetna kamizelka a i inne projekty też wspaniałe.Ciekawy blog, pełen inspiracji. Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  31. Fajna i pomysłowa kamizelka - bardzo mi się podoba

    OdpowiedzUsuń
  32. Odpadłam. Jest boska. I w boskim kolorze. Też chcę!

    OdpowiedzUsuń
  33. Wow, ale super pomysł! Perfekcyjne wykonanie :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  34. o rety, po co ja tu wlazłam, o niczym innym nie pomyślę dzisiaj...

    OdpowiedzUsuń
  35. Kiedyś w necie szukając jak zrobić podobną kamizelkę trafiłam na Twojego bloga. Na dzierganie nie starczyło mi cierpliwości i czasu, ale przerobiłam tasiemcowy szalik leżakujący od kilku sezonów w szafie. To nie to samo oczywiście, ale zawsze jakieś wyjście dla osób, które kompletnie dziergać nie potrafią, a chciałyby coś podobnego :)
    Pozdrawiam,
    Mag

    OdpowiedzUsuń
  36. Witam,
    bardzo ładny pomysł na kamizelkę. Jednak nie do końca rozumiem w jakim miejscu jest ona zszyta. Na boczkach? Na plecach to napewno, jak rozumiem składa się z 2 części, - prostokąt, jeden dłuższy, ten co na plecach krótszy. Ale nie do końca rozumiem jak to jest wszytsko zszyte. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W którejś z odpowiedzi na komentarz opisałam chyba mniej więcej jak to wygląda.

      Usuń
  37. Cudo! Rewelacja i co tam jeszcze. Można by w tym chodzić non stop, tylko koszuli pod spodem zmieniać ;) Chciałam napisać, że nie wiadomo gdzie to się kończy, a gdzie zaczyna, ale doczytałam jak to zszyłaś ;) Ciekawa przez jaki czas robiłabym takie cudo. Jeszcze kończę golfiak z poprzedniego sezonu:/

    OdpowiedzUsuń
  38. Jest przepiękna chciałabym taką posiadać w tym lub innym kolorze czy jest szansa ;>?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj!
      Napisz do mnie na mondu@op.pl
      Pozdrawiam :-)

      Usuń

...dziękuję za komentarz...

Komentarz pojawi się po moderacji, dzięki czemu mam pewność, że każdy został przeczytany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...