Blog powstał 13.08.2010r.
...teksty i zdjęcia zamieszczone w tym blogu są mojego autorstwa. Uszanuj moje prawa do nich (ustawa z dnia 4. lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Nie zezwalam na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody. Zdjęcia z innych źródeł są opatrzone odpowiednią adnotacją...

----------- Translate ----------

17 stycznia 2012

...sukienka...

Witajcie!
Macie u siebie zimę? Taką ze śniegiem? Ja mam od trzech dni. Za zimą nie przepadam, ale śnieg i mróz zwiększają szanse na słońce i dlatego u mnie dziś piękny, słoneczny zimowy dzień :-)


Ukończyłam dzianinową sukienkę. Niestety nie pokażę jej w całej krasie, bo nie mam takiego manekina. Jest wykonana na drutach z włóczki YarnArt Charisma, kolor nr 179. Ostatnio to moja ulubiona włóczka ze względu na skład: 80%wełny, 20% akrylu, ale przede wszystkim ze względu na jej miękkość. Zastosowałam wzór taki jak w oliwkowym swetrze (klik), ale oczywiście go zmodyfikowałam.


Wzór pochodzi ze strony DROPS Design, ale niestety nie pamiętam, w którym miejscu go znalazłam. Ja zawsze korzystam ze schematów, a nie z opisów, dlatego schemat w zupełności mi wystarcza.


Sukienka oczywiście wykonana jest bezszwowo, z raglanowymi rękawami, również wrabianymi bez szwów. 


Pozdrawiam ciepło i życzę dużo słońca :-)

52 komentarze:

  1. Bardzo szykowna i na pewno cieplutka
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekna cieplutka, wspaniałe warkocze!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. matko moja jedyna !!!!! sukienka piekna !!!!! ja ostatnio popełnilam sweter :) miał być własnie w warkoczowy wzór ale jakoś mi nie szło, jest gładki, długi i tez z reglanami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wspaniała sukienka,podoba mi się bardzo,a bałwanki były słodkie i śliczne,robisz naprawdę fajne prace!Zimy nie mamy ale wciąż czekamy ,nie powiem z utęsknieniem,bo bym skłamała:o)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z jaka profesjonalizmem zrobiona, piękna.Aż się chce od razu założyć

    OdpowiedzUsuń
  6. i od razu robi się cieplej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super, boska ta sukieneczka.
    Pozdrawiam ciepło Dorota

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczna , na pewno ci w niej ładnie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. zima u mnie też od soboty :) Cudnie jest gdy tak biało za oknem- to znaczy ja lubię :)
    Sukienka jest przepiękna i kolor śliczny!

    OdpowiedzUsuń
  10. O rany!!! ale świetna...Marzenie...

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna!!! Wygląda, jakby robiona dla mnie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow! Jaka piękna! Myślałam, że się chwalisz zakupem ze sklepu :) Podziwiam zdolne rączki!

    OdpowiedzUsuń
  13. piękna sukienka, mogę zapytać ile włóczki zużyłaś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sukienka ma długość około 80cm i jest w rozmiarze 36/38. Zużyłam 5 motków.
      Dziękuję Wam za przemiłe komentarze :-)

      Usuń
  14. Piękna tunika!Piękna!I uwielbiam reglan,bo na ramieniu jest dodatkowa szansa na warkocz :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pozdrawiam serdecznie-jako anonimowy podglądacz często nie odzywam się-ale gdy zobaczę coś naprawdę ładnego-mobilizuję się sukienka-tunika jast super,gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetna ta sukienka!!!!
    A zima do mnie zawitała wczoraj wieczorem. Niestety, tylko taka do popatrzenia, bo śnieg z deszczem pada i jest mokro. Ale jeszcze mam nadzieję na odrobinkę delikatnego mrozu.

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetna sukienka!!!! Uwielbiam wzór warkoczowy :)

    OdpowiedzUsuń
  18. właśnie niedawno znalazłam tą stronkę, o której mówisz, Drops... i jako początkująca dziergająca jestem po prostu w szoku jakie cuda tam można znaleźć za free :)) podobnie jak Ty nie umiem korzystać z opisów, mnie ratują tylko schematy. Choć "drutowa" nie jestem to pieję z zachwytu nad ta sukienką :} boska jest!

    OdpowiedzUsuń
  19. jest genialna, cudna i wzbudza zazdrość.....

    OdpowiedzUsuń
  20. o matko. Aż usiadłam. Cudna sukienka. Długo ją robiłaś? Gryzę paluchy z zazdrości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wbrew pozorom sukienkę zrobiłam bardzo szybko, dwa-trzy wieczory. Nie liczę czasu poświęconego na projekt, bo najtrudniejszy jest początek, trzeba dopasować wszystko tak, by pasowała rozmiarowo. Później to już "leci". Pozdrawiam :-)

      Usuń
  21. Wygląda fantastycznie bardzo mi się podoba bo to jedne z moich ulubionych wzorów :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jeśli powiem, że kopary z klawiatury pozbierać nie mogę - to chyba wystarczy by określić jej urok :)

    OdpowiedzUsuń
  23. piękna sukienka z pięknymi warkoczami.Dzisiaj trafiłam na Twój blog i jestem zachwycona, dodałam sobie, żeby na bieżąco oglądać cuda, które tworzysz.. też się kiedyś tak nauczę ! :)pozdrawiam serdecznie :) nimfowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Witaj !
    Sukienka świetna -chciałam zapytać ile zużyłaś włóczki i na jaki rozmiar.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powtórzę poprzednią odpowiedź w tej sprawie: "Sukienka ma długość około 80cm i jest w rozmiarze 36/38. Zużyłam 5 motków".

      Usuń
  25. Wyszła genialnie, aż zapragnęłam takiej:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. Ma tez zimę:) tez od 3 dni - ale cos topi sie niezmiernie szybko..... a suknia- bajka:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Fantastyczna! Warkocze dodają uroku!

    OdpowiedzUsuń
  28. rewelacyjna sukienka ;)))) tez taka chcę !!!

    OdpowiedzUsuń
  29. Witam! Sukienka śliczna, zresztą, jak wszystkie inne dzianiny u Pani. Piękna robota. Przeglądając poprzednie posty chciałam zapytać o guziki, o to w jaki sposób Pani je robi. Takie szydełkowe guziki są nie tylko bardzo ładne, dopasowane do robótki ;) i z powodzeniem potrafią zastąpić tradycyjne guziczki. Jednakże muszą być odpowiednio "mocne", aby spełniały swoją rolę. Stąd moje pytanie, w jaki sposób robi Pani takie piękne guziczki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Guziki dziergam szydełkiem zazwyczaj nr2.5:
      1. 3 oczka łańcuszka w kółko
      2. 8półsł.
      3. w każdy półsłupek dwa półsłupki
      4. w każdy półsłupek jeden półsłupek
      5. 2półsł. razem i w tym momencie wkładam guzik pościelowy, zazwyczaj przezroczysty
      6. 2półsł. razem
      zostawiam nitkę do przyszycia guzika

      To wszystko.
      Pozdrawiam:-)

      Usuń
    2. dziękuję ślicznie za instrukcje:)

      Usuń
  30. Witam, sukienka jest przecudowna i chetnie bym ja zalożyla:-) Zazdroszcze talentu i cierpliwosci!
    Pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  31. Witam!!!Przepiękna sukienka!!!Pozdrawiam cieplutko w te mrozy:)))

    OdpowiedzUsuń
  32. Sukienka sliczna!!!!! Ach przydalaby sie taka na jesienne chlody!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  33. Wyroby Pani są przepiękne.Też troszkę dziergam ale tylko dla córki i syna (30 lat i 24 )Czy wytłumaczyła by mi Pani jak wykonać tę sukienkę jest prześliczna .Gdyby była Pani tak uprzejma to bardzo proszę na @ adres gonia0709@o2.pl.Będę bardzo wdzięczna.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam!
      W zasadzie to nie wiem co Pani napisać. Schematy wzorów wykorzystanych w sukience zamieściłam w poście i po prostu trzeba je rozpisać pod katem rozmiaru osoby, dla której będzie dziergana. Nie wiem co jeszcze mogę napisać.
      W razie pytań proszę o kontakt na e-mail mondu@op.pl
      Pozdrawiam:-)

      Usuń

...dziękuję za komentarz...

Komentarz pojawi się po moderacji, dzięki czemu mam pewność, że każdy został przeczytany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...