Blog powstał 13.08.2010r.
...teksty i zdjęcia zamieszczone w tym blogu są mojego autorstwa. Uszanuj moje prawa do nich (ustawa z dnia 4. lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Nie zezwalam na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody. Zdjęcia z innych źródeł są opatrzone odpowiednią adnotacją...

----------- Translate ----------

25 września 2013

...narzuta na drutach...

Witajcie po krótkiej przerwie.
Praca nad narzutą na narożnik trwa.


Właśnie ukończyłam większą część w rozmiarze około 160x300cm.
Przerobiłam już 3.3 km włóczki :-) 
i spędziłam nad nią 43 godziny.




Jeszcze tylko mniejsza część,
około 1/4. tego, co już zrobiłam.


Jest to, jak do tej pory, największa rzecz, jaką udało mi się wydziergać.
Pozdrawiam słonecznie
Monika

71 komentarzy:

  1. Wspaniała, robi wrażenie:) Ogrom pracy ale efekt niepowtarzalny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem pod wrażeniem... Będziesz miała przecudny koc. Bardzo mi się podoba :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. chylę czoła,
    po prostu jest rewelacyjna!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie to piękne! I jakie wielkie!
    Podziwiam, bo to niesamowicie ogromnie dużo pracy...

    Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna! Podziwiam ze szczerym sercem!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow :) Jestem pod wrażeniem, piękna! :) Mimo ogromu godzin, jakie na nią poświęciłaś, muszę powiedzieć, że jestem w szoku, jak szybko Ci to idzie! Mam porównanie, bo ja właśnie dziergam o wiele mniejszą szydełkową szydełkową rzecz już sporo ponad 30 godzin!

    OdpowiedzUsuń
  7. Naprawdę podziwiam ogrom włożonej przez Ciebie pracy, i efekt jest powalający:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Rewelacyjny wzór i jak zwykle u Ciebie perfekcyjne wykonanie ! Podziwiam cierpliwość i umiejętności :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Imponująca! Ale nie chciałabym tego prać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, tak. Z praniem na pewno będzie kłopot. Pozdrawiam :-)

      Usuń
  10. Przepiękna, no uwielbiam takie! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Na ogół nie pisze komentarzy choć oglądam rękodzieła - oglądając dzisiaj twoją
    "robótkę" dosłownie mnie zaskoczyła i jeszcze ta ilość godzin - wręcz nieprawdopodobne - musisz machać drutami jak maszyna - sama jestem drutująca raczej byłam i uważałam, ze macham dość szybko ale tego bym nie zrobiła w tak krótkim czasie - tym bardziej że wykonanie jest pedantyczne - chylę czoła - przyjm moje uznanie dla twej pracy - nie podjęła bym się wykonania tek ogromnej narzuty - uwielbiałam drutować - /teraz szydełkuje-sprawa choróbska/ może dla siebie????ale
    dla kogoś innego na pewno nie bo jak to wycenić w złotówkach. Pani Moniko - przyznaję Pani medal /wirtualnie-słowny/ złoty i to olimpijski- dalszej wydajnej pracy
    życzę - i dużo, dużo włóczki do przerobu ---miłego wieczoru Wanda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miły komentarz :-) Życzę dużo zdrowia Pani Wando :-)

      Usuń
  12. 43 godziny mówisz.... Teściowa ma jeszcze kilka dni wolnego - może ją skuszę :P:P
    Ps. Cudowna jest

    OdpowiedzUsuń
  13. Podziwiam i wykonanie, i cierpliwość. Warto było!

    OdpowiedzUsuń
  14. NARZUTA JEST REWELACYJNA, G R A T U L J Ę

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepiękna narzuta. Pranie, to pranie, wystarczy wanna, woda i płyn, ale gdzie to suszyć?

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękna ta narzuta.Kolor rewelacja. Ja tak nie umiem:(

    OdpowiedzUsuń
  17. Zachwycam się i podziwiam. Piękna niebywale. Zastanawiam się jak pomieściłaś taką robótkę na drutach, myślę, że na pewno robiona na drutach z żyłką ale mimo to...? Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dziergałam na żyłkach. Zresztą tylko takich drutów używam, bo dla mnie są wygodniejsze.

      Usuń
    2. Jestem pełna podziwu i zazdrości, też chcę taką :)
      Mam pytanie, czy żyłkę sama doprawiałaś? Jak była długa?
      pozdrawiam Ania

      Usuń
    3. Używam zwykłych drutów na żyłkach ogólnie dostępnych. Na początku dziergałam na drutach z żyłka o długości 150cm, ale było to niewygodne, bo trzeba było przesuwać duże ilości dzianiny i zmieniłam na dwie pary o długości 80cm.

      Usuń
    4. A przepraszam, jak to dwie pary? Jednocześnie?

      Usuń
    5. Tak, jedna para na jednej połowie narzuty, a druga na drugiej w jednym ciągu.

      Usuń
  18. brak słów
    cudooooooooooooooooooooooo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    na prawdę duży projekt

    OdpowiedzUsuń
  19. Narzuta zachwyca mnie swym urokiem :)
    Swoją drogą szkoda że nie wybrałam sobie hobby, w którym tak szybko powstaje taka duża rzecz.

    OdpowiedzUsuń
  20. Narzuta przepiękna, nie można oderwać oczu!
    elkaj

    OdpowiedzUsuń
  21. łooo:)
    gratuluję i podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam
    Jestem pełna podziwu :) Narzuta prześliczna :) Jeżeli można to proszE uchylić rąbka tajemnicy : Na jakich drutach ( oprócz tego że nr 6 :) ) robiła Pani narzutę ? dokładnie chodzi mi o to czy jest ona robiona w jednym kawałku czy w częściach ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Narzuta jest wykonana w jednym kawałku i dziergana po dłuższym boku, czyli 300cm było na drutach. Początkowo użyłam drutów z żyłką o długości 150cm, ale było to niewygodne i zamieniłam je na dwie pary drutów o długości 80cm. Oczka były ściśnięte, przez co łatwo się przesuwały. Pozdrawiam :-)

      Usuń
  23. O mamuniu! Szydełkowy robię, ale jak utrzymac tyle dobra na drucie? Piekny!

    OdpowiedzUsuń
  24. jakimi drutami robiłaś? jakiej grubości? Z żyłką?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak pisałam w poście, druty nr 6. Początkowo wzięłam druty z żyłką o długości 150cm, ale niewygodnie przesuwały się oczka, więc zamieniłam na dwie pary o długości 80cm..

      Usuń
  25. Śliczna! :D Jesteś niesamowita, i do tego wytrwała!

    OdpowiedzUsuń
  26. Podziwiam za cierpliwość:) U mnie skończyłoby się na kawałku robótki. Jedyny i niepowtarzalny egzemplarz wymaga poświęcenia:) Piękna!

    OdpowiedzUsuń
  27. Jest absolutnie przepieka!!!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Wspaniała:))podziwiam Cię :)trzy kilo na drutach i trzymaj to ciągle w rękach,przekładaj oczka:)))to niczym siłownia:))))ale liczy się efekt:)jest niepowtarzalna:)))pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  29. Narzuta jest rewelacyjna, brak słów. Wzorek jest super.

    OdpowiedzUsuń
  30. Piękna narzuta podoba mi się bardzo użyty wzorek pozdrawiam Basia

    OdpowiedzUsuń
  31. Piękna!! aż mi słów zabrakło... i kawał niesamowitej pracy! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Rewelacja. Nie miałabym tyle cierpliwości, więc szczerze Cie podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  33. Narzuta jest zjawiskowa a moja nadal w fazie planów.

    OdpowiedzUsuń
  34. Śliczna! I kolor, który bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  35. 3 km? rany, taki odcinek zaliczam spacerem w 30 min, lał ogrom machania!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  36. Podejmujesz ekstremalne wyzwania i za to Cię cenię, robótka przepiękna!!!
    Zdradź jeszcze jaki to wzór?

    OdpowiedzUsuń
  37. zabrakło mi słów :) genialna!

    OdpowiedzUsuń
  38. Jezu - nie wiem co powiedzieć - jaka ogromna praca - jestem pod ogromnym wrażeniem, zaimponowałaś mi - gratuluję motywacji wytrwałości i chyba jeszcze naprawdę wielkiej pary w rękach, bo machanie takiego giganta musi obciążać ręce - nie ma siły. WOW

    OdpowiedzUsuń
  39. Coś pięknego! Jestem pełna podziwu dla Ciebie. Może kiedyś odważę się taką sobie zrobię. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  40. Czy jest szansa o wzór na ten przepiękny pled???
    Jest cudowny, też chce taki :)
    Prosze o przesłanie na maila wzoru
    agnieszkamazurkiewicz@poczta.fm

    OdpowiedzUsuń
  41. czy jest szansa na wzór na ten przepiękny pled???
    Proszęęę :) też muszę taki mieć, jest cudny!!!!

    OdpowiedzUsuń
  42. Przepiękna robie na drutach ale 43godz to rekord świata!!!!pozdrawiam Jadzia z Łodzi

    OdpowiedzUsuń
  43. Poprostu CUDOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!Jadzia

    OdpowiedzUsuń
  44. Przepiękna narzuta. Gratuluję pomysłu i cierpliwości. Danusia

    OdpowiedzUsuń
  45. Piękna narzuta. Podziwiam i zastanawiam się jakim cudem udało ci się wydziergamć coś tak wielkiego w tak rekordowym czasie. Moja cały czas w fazie planów

    OdpowiedzUsuń
  46. i jeszcze mam pytanie z jakiej włóczki Pani ją wykonała?:) i ile oczek nabrała?:) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,
      Narzuty dziergam z przeróżnych włóczek - wełniano-akrylowych, wełnianych lub bawełnianych. W zależności od użytej grubości włóczki, używałam drutów nr 5.5, 6, 7, a nawet 8.

      Usuń
    2. ... ilość oczek zależy od rozmiaru narzuty.

      Usuń
    3. cudo!!!!!
      zastanawiam sie, ile musialabym nabrac oczek, zeby uzyskac szerokosc 2,20? Zabieram sie wlasnie za pled :)

      Usuń
    4. Musisz zrobić próbki i policzyć :-)

      Usuń
  47. Witam z ilu oczek ta narzuta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy o co Pani/Pan pyta, bo narzuta była robiona na narożnik. Na szerokość 300cm nabrałam na druty nr6 355 oczek.

      Usuń
  48. jakie gatunki, jakich marek włóćżki Pani polecna do wykonanai narzuty. Chciałabym zrobic na szydełku ale że nie mam sypialni to raczej włóczka gęsta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy od preferencji. Robiłam narzuty bawełniane, z mieszanek z bawełną, wełniane, z mieszanek z wełną, nawet miałam Klientkę, która chciała z alpaką. Na polskim rynku jest niezwykle duży wybór włóczek, nie sposób tu wymienić wszystkich.

      Usuń
  49. Witam. Mam ogromną prośbe chciałabym podjąc wyzwanie i zrobić córce w prezencie narzutę na łóżko 180x220 ale zupełnie nie potrafie wyliczyc jaka powinnam nabrac ilosc oczek,czy moge prosic o pomoc?z góry dziękuje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,
      Nie zajmuję się robieniem opisów, więc nie podam Pani gotowego przepisu na narzutę o pożądanej szerokości. Dodatkowo nie wiem na jakich drutach chce ją Pani robić, z jakiej włóczki, a przede wszystkim nie znam sposobu Pani dziergania, czyli tego czy robi Pani ściśle czy raczej luźno.
      Jedyne co mogę podpowiedzieć to to, że musi Pani zrobić próbkę, zmierzyć i proporcjonalnie obliczyć, ile oczek będzie potrzebnych. Nie jest to nic trudnego.
      Powodzenia :-)

      Usuń

...dziękuję za komentarz...

Komentarz pojawi się po moderacji, dzięki czemu mam pewność, że każdy został przeczytany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...