Blog powstał 13.08.2010r.
...teksty i zdjęcia zamieszczone w tym blogu są mojego autorstwa. Uszanuj moje prawa do nich (ustawa z dnia 4. lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Nie zezwalam na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody. Zdjęcia z innych źródeł są opatrzone odpowiednią adnotacją...

----------- Translate ----------

26 lutego 2016

...moherkowy lekki kardigan...

Na samym początku pracy nad dzisiejszym swetrem,
 myślałam, że pójdzie mi szybko i gładko.


Pierwsze schody zaczęły się przy rękawach.
Ścieg, który zastosowałam, przy dzierganiu na okrągłych drutach wychodził płaski i zbity
i różnił się od całej reszty. Musiałam więc rękawy zszywać, a wiecie jak tego nie lubię.


Po wykonaniu części głównej, kolejne schody - plisa.
Wykonałam wiele prób.
Na poctku po prostu nabrałam oczka wzdłuż rozcięcia,
ale okazało się, że to nie to, co chciałam.

 

Zrobiłam więc plisę oddzielnie i ją przyszyłam. 
Przyszywanie jednak nie było tak proste, bo część moherowa jest sprężysta 
i poczyniłam wiele prób by sweter się ładnie układał,
by się w tych czy innych miejscach nie marszczył lub za bardzo nie wyciągał.


Sweter jest lekki, puszysty, część moherowa waży zaledwie 160g.


Krój - lekka bombka (małe rozszerzenie na biodrach prawie niewidoczne),
rękawy wrabiane od dołu, brak zapięć, pasek, długość około 74cm.


Dane do rozmiar S:
- projekt własny zgodnie ze wskazówkami Klientki,
- włóczka Angora de Luxe kolor 502 oraz Baby Merino Drops kolor 02,
- druty 5mm na część moherową oraz 3.5mm na plisy,
- zużycie włóczki - Angora około 1.5 motka - dokładnie 160g oraz 4 motki Merino, czyli 200g.


Pozdrawiam ciepło
Monika

17 komentarzy:

  1. Piękny Ci wyszedł ten sweter. Akurat taki wiosenny :) Jak zwykle jestem pod wrażeniem Twoich umiejętności, a szczególnie staranności wykonania i wykończenia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślicznie się prezentuje:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest super i musi być taki "milusi".
    pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczności! Wzór i odpowiednia włóczka czynią z tego swetra naprawdę rewelacyjny ubiór!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczny, taki delikatny i zwiewny jak pajęczyna a jednocześnie sprawia wrażenie cieplutkiego. A podpowiesz co to za ścieg w tej części moherowej bo się dopatrzeć nie mogę :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzór postaram się opisać w marcu, niestety teraz nie dałam rady. Nie wiem jak się nazywa, bo doszłam do niego sama po wielu wielu próbach. Jest to mieszanka oczek angielskich i zwykłego ściągacza 1x1.

      Usuń
  6. Przepiękny kardigan - taki leciutki i delikatny :) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Sweter piękny i perfekcyjnie wykonany, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojej, jaki delikatny i puszysty.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny, idealnie wykonany, wygląda na bardzo milutki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczny, a że w kremowym kolorze to wygląda bardzo delikatnie.
    serdecznie pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
  11. Elegancki! Świetny pomysł z użyciem dwóch rodzajów włóczek o identycznym odcieniu. No i ten smaczniutki, śmietankowy kolor... Też czekam na opis ściegu w części moherowej, bo bardzo ciekawy, ale nie "przegadany", a to ważne przy moherze, bo łatwo przedobrzyć. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że przy Świętach uda mi się zrobić opis.
      Pozdrawiam :-)

      Usuń

...dziękuję za komentarz...

Komentarz pojawi się po moderacji, dzięki czemu mam pewność, że każdy został przeczytany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...